ÖNCÜ SANAT
"Yüksek bir insan toplumu olan Türk
Milletinin tarihi bir özelliği de güzel sanatları sevmek ve onunla
yükselmektir. Bunun içindir ki, milletimizin yüksek karakterini, yorulmaz
çalışkanlığını, doğuştan gelen zekasını, ilme bağlılığını, güzel sanatlar
sevgisini ve milli birlik duygusunu devamlı olarak ve her türlü vasıta ve
önlemlerle bağlayarak geliştirmek milli idelimizdir.”
Mustafa Kemal Atatürk
SANAT FELSEFEMİZ
Sanat, insana hem kendisiyle hem de diğerleriyle barışık yaşaması için
olağanüstü duyumlar ve fırsatlar sunarken bir yandan da ilkel duyguların,
ehlileştirilmesine ve yüceltilmesine de imkanlar sağlar. Sanatla ilgilenen
kişilerin algıları genişler, bilinç düzeyleri yükselir.
İnsan sanat aracılığıyla kültürüne ulaşır, onu benimser ve saklar. Sanat
ile ilgili olmak, çevreyi zenginleştirmenin, kendine güveni sağlamanın, estetik
beğeni sahibi olmanın, empati yeteneğine kavuşmanın, ruhsal dinginliği
bulabilmenin, sağlıklı kişilikler olarak yetişmenin, bu anlamda da duyarlı
olmanın, insanca davranma ve insanca yaşama için çaba gösterme becerisi
oluşturmanın da en etkin yoludur.
Çağdaş Öncü Okullarında "Görsel Sanatlar” bölümü olarak hazırladığımız
sanat programlarında 1. sınıftan 4. Sınıfa kadar işlediğimiz derslerde
kazanılan becerileri şöyle sıralayabiliriz;
·
İlgi ve yeteneklerini pekiştirme,
·
Sanat yoluyla duygu ve düşüncelerini ifade edebilme,
·
Yaşamın görsel unsurlarına yönelik farkındalığın artması,
·
Sanat eserinin özgünlüğünü kavrama,
·
Sanatın yaşamla ilişkisini yaşayarak öğrenme,
·
El becerilerini geliştirme, sanatsal araç ve teknikleri kullanma,
·
Grup çalışmalarıyla işbirliği yapma alışkanlığı kazanma.
· Algılama, düşünme ve yaratıcı güçlerini geliştirme,
Öğrenciler görsel sanatlar derslerinde dört farklı öğrenme alanında eğitim
alır. Bu öğrenme alanları her hafta farklı kategorilere göre düzenlenmiştir.
ÇİZİM TEKNİKLERİ; Öğrenciler görsel sanatlar dersinde çizim teknikleri
haftasında temelden başlayan bir çizim eğitimi alır. Bu çizim eğitimindeki tüm
çalışmalar kademeli olarak ilerler ve öğrencilerin sınıf seviyelerine göre
planlanmıştır. Nokta ve çizgiden başlayan bu çizim eğitimi figür ve nesne
çizimine kadar ilerler.
3 BOYUT & EL İŞİ ÇALIŞMALARI; Görsel sanatlar dersinin üç boyut ve el
işi haftasında öğrenciler origamiden, seramiğe kadar üç boyutlu ürünlerin
tasarlanmasına yönelik birçok çalışmayı planlı olarak gerçekleştirir. Bu
çalışmalar öğrencilerin motor becerilerini geliştirmeye, somut kavramları
soyuta dönüştürmeyi ve hayal ettiklerini bir forma dönüştürerek
yaratıcılıklarını geliştirmeyi destekler.
RESSAMLARI TANIYORUM; İlkokul öğrencilerimiz 1.sınıftan başlayarak her yıl
beş farklı sanat akımını ve o akımın en önemli temsilcilerini tanır. Her
ressamın hayat hikâyeleri sınıf seviyesine uygun olarak hikayeleştirme ve
yaratıcı drama teknikleri kullanılarak anlatılır. Böylece öğrenciler ressamların
hayat hikâyeleri, eserlerini, tekniklerini yakından tanıma fırsatı bulur ve
ressamların eserlerinde biri seçilerek röprodüksiyon çalışması aşamalı bir
şekilde işlenir. Böylece öğrenciler sanatı daha kolay ve anlaşılır bir düzeyde
öğrenirken estetik ve beğeni görsel algılama düzeyini arttırır. Öğrenciler
sanat ve sanat kavramlarını genel kültürün alt yapısını oluşturur.
RESİM TEKNİKLERİ; Öğrencilere geleneksel resim tekniklerinden popüler
kültürün ortaya çıkardığı yeni resim tekniklerine kadar değinen birçok resim
tekniğini uygulamalı olarak işlenir. Öğrenciler birden fazla tekniği tecrübe
ederken bu tekniğin aynı zamanda hangi dönemlerde ve hangi kültürde baskın
olarak kullanıldığını tecrübelenerek öğrenir.
İLKOKUL GÖRSEL SANATLAR KULÜBÜ; 4.sınıftan itibaren öğrencilerimiz kulüp
seçimlerini yaparak kulüp çalışmalarına başlamaktadır. Görsel sanatlar
kulüplerin ilk basamağı olan bu süreçte görsel sanatların bütün hepsinin
temelini oluşturan Temel sanat eğitimi çizgi, form, mekân, renk, üç boyutlu
yapı, görsel algılama ve inceleme dersleri verilmektedir. 4. Sınıf görsel
sanatlar kulübündeki öğrenciler kulüp derslerinde aldıkları eğitimle beraber
müzayede projesi için eserler üretmektedir.
İLKOKUL MÜZİK
Çağdaş Öncü Okullarında Müzik derslerindeki temel amacımız çocukta,
·
el ve göz koordinasyonu
·
ritim,
·
sembolleri tanıma,
·
iş birlikçi çalışma
gibi temel müzik kazanımlarını gerçekleştirmeye yöneliktir.
MELODİKA İLE MÜZİĞİ ÖĞRENİYORUM
Derslerde çalgı olarak ‘’üflemeli ve tuşlu çalgı’’ olan Melodika
kullanılarak
·
nota,
·
tartım,
·
solfej eğitimi verilir.
Böylece müziğe ilk adımı atmış olurlar.
KLASİK MÜZİK VE ÇAĞDAŞ TÜRK BESTECİLERİNİ TANIYOR VE DİNLİYORUM
Türk ve yabancı müzisyenlerin
·
hayatı,
·
çaldığı enstrümanları,
·
besteledikleri eserleri
Dinler hakkında bilgi sahibi olur. Böylece bir müzik kültürüne sahip olması amaçlanır.
ENSTRUMAN ÇALMAYI
ÖĞRENİYORUM
4. sınıftan itibaren isteyen her öğrenci bir enstrüman çalmayı öğrenerek
mezun olur.
·
Keman,
·
Gitar,
·
Yan Flüt
kulüpleri ile enstrüman eğitiminin temelleri atılır.
Yılsonunda belirlenen temalar kapsamında ( Müzikal, Anadolu Efsaneleri, Dünya Masalları vb. ) öğrendikleri parçaları mini orkestra olarak sahnelerler.
DRAMA
Okulumuzda drama 1. Sınıfta oyun tabanlı eğitimle başlar, 2. ve 3. Sınıflarda
sarmal bir müfredatla devam eder. Tasarım ve odaklanma oyunları, fiziksel
oyunlar, takım oyunları ile oyun kültürünü geliştirmek, oyun hakkını farkına
vardırmak öncelikli hedefimiz. Bunun yanı sıra öğrencilerimizin kendini ifade
edebilme, problem çözme, ekiple uyumlu çalışabilme, hakkını arayabilme gibi
becerilerin gelişmesini destekleyen tematik drama çalışmaları yaş düzeyine
uygun planlanır. Kucaklaşmalar günlerinde, çocukların kendi hazırladıkları
minik sunumlar yine akranlarıyla paylaşılır.