DÜNYA OKULU OLMAK

DÜNYA OKULU OLMAK

İçinde bulunduğumuz eğitim öğretim yılına girerken 9 ve 10.sınıf öğrencilerimizin velilerine yaptığımız toplantıda özetle şu hususlara değinmiştik:

*Zamanımız gencinin tanımı,

*Zamanımız gencinin ihtiyaçları,

*Eğitim anlayışının da ona göre dizayn edilmesi.

Zamanımız genci, biz yetişkinlerden daha fazla evrensel düşünebiliyor ve global yaşayabiliyor. Müzik kültürleri, takip ettikleri diziler, izledikleri programlar, oynadıkları oyunlar ve bunlar sayesinde sınırlar ötesi iletişim deneyimleri var.

Bu özelliklere sahip öğrencilerimizin sadece ders odaklı bir programla donanımlarının geliştirilmesi elbette yeterli değil. Velilerimize bu hususlardan bahsettik ve içinde bulunduğumuz yıl tüm kulüplerin yerel, ulusal ve uluslararası ilişkiler kurarak okul sınırları dışında yaşamın içinden hedeflerle çalışacağını duyurduk. Kulüp tanıtımlarında bu hedeflerimizden öğrencilerimize bahsettik. Ve süreçte bu hedeflere öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz hep beraber kenetlendik. Neler mi yaptık?

  • Destination Imagination lise kulüplerimizden birisi, (Shadow X Team) okul olarak ilk defa katıldığımız ulusal organizasyonda Türkiye şampiyonu olarak Amerika’nın Tennesee, Knoxville kentinde dünya şampiyonasında yer alacak. Oradan ödülle dönüp dönmemeleri önemli değil. Öğrencilerimiz artık tasarım alanında, disiplinlerarası çalışma pratiği anlamında dünyada yaşıtları ne yapıyor bunu görecekler. Bu deneyim acaba yaşamlarının devamında onlara ne katacak?

 

  • 9. sınıf öğrencilerimiz, IAEA (International Atomic Energy Agency) tarafından düzenlenen nükleer enerjinin kullanım amaçlarının genişlemesini ve geliştirilmesini amaçlayan bir proje kapsamında tasarladıkları, gerekli olan bütün ihtiyaçların nükleer enerji tarafından karşılandığı "Akıllı Şehir" projesi ile Türkiye 1.si ve dünya çapındaki 348 grup içerisinde de dünya 42.si oldular.

Öğrencilerimiz dünya çapında ilk otuza girip bu yıl Kore’de yapılacak olan kongreye kıl payı katılma hakkını kaybetti. Kendi beyanları ile iddiaları şu: Bu yılki deneyimizle seneye kesin o kongreye katılacağız. Bu öğrenci grubumuzun bu hedefle bile önümüzdeki yıla okulumuza gelecek olması başlı başına bir dünya öğrencisi olduklarını kanıtlamaz mı?

  • İtalya’nın San Remo kentinde, 20.si düzenlenen GEF final gecesinin açılışını, GEF tarihinde ilk kez olarak “CANLI SERGİ” performanslarıyla yaparak uluslararası finallerde boy gösterdik.

Ayrıca Görsel Sanatlar öğretmenimiz ve öğrencilerimiz “Tehlike Altındaki Çocuklar” temalı Uluslararası Resim Yarışması (EDUC-ARTE) kategorisinde dünya üçüncüsü oldular.

Aynı organizasyonda, okulumuz "HYDRA" robotik takımı öğrencilerimiz “School Expo” finalinde birincilik ödülünü aldılar. Finallerin ikinci gecesinde ise aynı öğrencilerimiz projeleri “DA VINCI’S SECRET” ÖZEL ÖDÜLÜ için tekrar sahneye çağrıldılar.

Ayrıca en çok ödüle layık görülen ve en çok puan ortalamasını alan okula verilen PINK DOLPHIN büyük ödülünü de okulumuz İtalya’dan Bursa’ya taşıdı.

*Bu yazıyı yazarken lise İtalyanca Kulübü öğrencilerimiz kardeş okul öğrencileri ile birlikte İtalya gezisi yapıyorlar. Ve bu kardeş okulu bulmak için yüzlerce maili bıkmadan attılar, hak etmedikleri pek çok yanıtı göğüslemek zorunda kaldılar. Daha hazırlık sürecinde dünya insanı olma konusunda pek çok deneyim elde ettiler. Şimdi bu kulübümüzün İtalyanca film izleyen, şarkılar dinleyen ikinci dil kulüplerinden ayrı bir yere koyabiliriz değil mi?

 

*Bilim alanında bir büyük işi de Kimya Kulübü öğrencilerimiz başardı. Pek çok okulun ve öğrencinin ek ders yaparız diye kurguladığı bu akademik kulübümüzle ne başardık biliyor musunuz?

Her yıl Amerika Birleşik Devletleri’nde temel bilim, yaratıcı yazarlık, sanat, mühendislik, tasarım ve iş alanlarında düzenlenen Dünyanın saygın bilim olimpiyatlarından biri olan Genius 2018 Olimpiyatları’nda 70 farklı ülkeden 1657 proje başvurmuştur. Kimya Kulübü öğretmenleri ve öğrencilerimizin hazırlamış olduğu “ANTİ CANCER” projesi finale kalarak Amerika’ya davet edilmişlerdir.

Bu yazıya yerel ve ulusal alandaki diğer projelerimizi sığdıramadık. Bizi bilen bilir. Yaptıklarımızın noktasına virgülüne dokunmamayı, sıfatlarla süslememeyi, olduğu gibi anlatmayı benimseyen mütevazı bir medya dilimiz var. Ama bu yazıda bahsi geçen tüm uygulamalar bu dilimizi biraz bozduysa affola. Hepsi öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin suçu !

 

Erkan Şen

Türk Dili ve EdebiyatI Öğretmeni

Çağdaş öncü Okulları Kurucu Üyesi

 

 

Copyrights © 2016 Tüm hakları saklıdır. Designed by SİS
info@cagdasoncuokullari.k12.tr · 0224 232 34 00